MY LIFE is MY FUTURE

urmmm..bismillahirahmanirahim...first of all,thank you for visit my blog..apa yang ada di blog ini..mari kita layan bersama-sama..bace..bace..n bace...:)

life is quite complicated

         today i would like to share some story about reality life....huh..nak cerita ni memang susah...maybe kamu semua pernah rasa juga...how to survive yourself without your parents.....semasa alam persekolahan aku xpernah rasa susah like now,,dari segi kewangan,pembelajaran n lain2...perhaps apa yang aku nak semua dah tersedia...duit pun orang bagi, i mean my parents...hehehe...after keluar aja alam persekolahan ,aku pergi farther study kt univrsty ,stay hostel, aku baru terasa payahnya macam mana parent aku mencari duit...because di univrsty aku dibekalkan biasiswa for foundation...dan duit tu aku gunakan untuk membeli,outing,belanja n macam2 lg....first2 dapat mmg best..macam2 plan nk buat...tp lama2 terasa takut nak kuar duit tu..because aku ni xnak menyusahkan parents aku..asyik2 minta duit...it no my way....bukan nak belagak...tp reality...aku nk rasa juga kepayahan itu...iya betul2 perit nak cari duit...nak kata aku ni susah..xjuga....hehe...selain tu,aku terpaksa study hard..bukan aku ni rajin...tapi mmg cara aku camtu..because otak aku lambat nk grab...nak jadi pandai mmg payah..coz aku bukan dilahirkan seorang yang            pndai..aku start pun dari bawah...sikit-sikit lama2 jadi bukit...time sekolah rendah ramai yang mengutuk aku..aku xtahu asal...dari pengalaman itu aku jadikan tauladan untuk aku terus berjuang....cam motto sekolah, hidup mesti berjuang.....tapi sekarang orang semua terkejut aku boleh berubah seperti ini...ramai yang tertanya2....tapi semua pertanyaan itu aku xjawab dan aku balaskan dengan senyuman...minta maaf....dan aku berbangga dengan guru2 aku yang sentiasa membimbing aku sehingga sekarang...miss u all.....dan aku ingin berterima kasih kalau sesiapa yang telah mengajar dan membimbing aku...xkira cikgu or kawan2....apa2 pun..cerita aku ni mmg byk..tp aku xleh nk ceritakan sekarang...liku2 hidup mengajar aku kesabaran...kesabaran itu separuh dari iman....dan jangan lupa berdoa n berbanyakkan solat sunnat..sesungguhnya ibadat yang banyak boleh membimbing kita dan sentiasa dilindungi....kalo ada apa2..aku akan share dengan korang....zazzzzzzzzzz...assalammualaikum...

think first before you do something.......

0 comments:

Post a Comment

Sami Yusuf - Anything For You



ym:

afiq.wan@ymail.com
125x125 Ads3

Total Pageviews

assalammualaikum w.r.t.... first of all, i would to say thank you because visit my blog.it`s just simply but have many information from myself and current issues. hopefully you can enjoy when reading..life must going on..:::::

chat room


ShoutMix chat widget

Pages

afiqikhwan production.copyright is prohibited. Powered by Blogger.

Followers

About Me

My Photo
afiq ikhwan
my name is afiq ikhwan bin abdullah..but you can call me afiq..as a nickname...now i`m still study at cfs iium...
View my complete profile