MY LIFE is MY FUTURE

urmmm..bismillahirahmanirahim...first of all,thank you for visit my blog..apa yang ada di blog ini..mari kita layan bersama-sama..bace..bace..n bace...:)

holiday..holiday...

              assalammualaikum..cuti oh cuti...sebut sahaja pasal cuti,majority semua orang gembira..tidak kira budak sekolah mahupun pelajar university...cuti ini ibaratkan heaven kepada semua..kerana ia boleh release tension,enjoy with friends,and do some activities..best juga cuti ni..
          tapi aku ingin sharing story about holiday..sharing is caring..tak gitu..huh..kalau nak dikatakan..cuti ni sebenarnya boring juga..mula-mula excited nak cuti..tapi lama-lama terasa sepi menjelma di lubuk hati...maybe kawan-kawan tiada kot..maklumlah orang cuti..yang lain dok belajar lagi..macam mana nak buat date...apalah cfsiium ni..patutnya samakan cuti dengan semua university..it`s not fair...huh..bukan nak kutuk..tapi nak bagi opinion..kalau korang nak tahu..apakah activities aku time cuti sem 2..mari aku list kan 1 by 1:

10.00am-12am
  • ini time aku baru bangun dari tidur..tapi bukan bermakna aku tak sembahyang ok..aku tidur balik aja..pergi  sarapan..on9 sekejab..and keluar jalan-jalan pergi kedai..maklumlah cari newspaper..curious about current issue...tapi kebanyakkan politik..sebab nak pilihanraya..banyak menghabiskan pergi jalan2 dekat alor gajah aja..bandar aku..yang xserupa bandar..

1.00pm-5.00pm
  • apa korang rasa aku buat time ni..semestinya aku pergi ke rumah makcik aku..pergi lunch dekat rumah itu..dari kecil sampai besar..banyak juga aku expand time kat rumah itu...after that,aku pergi ambil adik-adik aku pulang dari sekolah..tanggungjawab time cuti...and then balik ke rumah semula...time itu juga aku main facebook...nak hilang penat..macam mengarut aja...

5.00pm-7.00pm

  • waktu ini aku beriadah bersama-sama family aku..main basikal, jogging,or berkebun...nak kurangkan berat badan..tapi susah nak kurangkan..kenapa aku pun tak tahu..just try..insya-Allah will success..but need to take times..huh..
8.00pm-11.00pm

  • time aku mengaji..huh..selepas itu..menonton tv..tengok berita..macam-macam berita juga,dari oversea smpai ke local..kalau nak ceritakan mmg payah..korang tengok sendirilah...abis sahaja berita..pegang computer..apa lagi on9 lar..time tu lah ramai kawan nak chatting..then,time to sleep...huhu                     

begitulah kisah hidup aku sepanjang cuti ini..activites yang sama setiap hari..kehidupan yang serba indah..tapi belum habis cuti lagi...


Dengan menyedari dan menghayati bahawa manusia adalah hamba Allah, maka sewajarnyalah setiap manusia mengabdikan dirinya kepada Allah, dengan mengikuti segala suruhan-Nya dan menjauhi segala larangan-Nya selaras dengan firman Allah S.W.T.:

Maksudnya:

"Wahai sekalian manusia! Sembahlah Tuhan kamu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu supaya kamu bertaqwa".
(Al-Baqarah : 21)

0 comments:

Post a Comment

Sami Yusuf - Anything For You



ym:

afiq.wan@ymail.com
125x125 Ads3

Total Pageviews

assalammualaikum w.r.t.... first of all, i would to say thank you because visit my blog.it`s just simply but have many information from myself and current issues. hopefully you can enjoy when reading..life must going on..:::::

chat room


ShoutMix chat widget

Pages

afiqikhwan production.copyright is prohibited. Powered by Blogger.

Followers

About Me

My Photo
afiq ikhwan
my name is afiq ikhwan bin abdullah..but you can call me afiq..as a nickname...now i`m still study at cfs iium...
View my complete profile